“Cum pregătim un rol?”, atelier de actorie pentru părinți cu Adrian Ciglenean, sâmbătă, 11 martie, 11:00-13:00
120.00 lei
“Suntem cu adevărat oameni doar când ne jucăm și ne jucăm doar când suntem oameni în adevăratul sens al cuvântului” – R. Steiner
Rol episodic, rol de umplutură, rol de o viață – rolul de părinte este, în schema largă a existenței doar un rol.
Chiar dacă teoria manualelor de parenting spune negru pe alb ce să zicem, cum să ne modulăm vocea și vorbirea în funcție de situație, ce impact au gesturile, reacțiile noastre, mimica feței – până la urmă a fi părinte rămâne o chestiune de studiu, antrenament și interpretare. 99% transpirație, 1% talent – cum se zice în breaslă.
Sigur, ne încălzesc aplauzele ‘audienței’ și aprecierile ‘partenerilor de joc’ dar în cele din urmă ne demachiem solitar în fața unei oglinzi cu sentimentul că se putea mai bine, n-am dat totul, așteptăm cu îngrijorare cronicile și ne încurajăm pentru următoarele reprezentații.
În cadrul acestui mini-atelier vă invit să intrăm în culisele pregătirii rolului de părinte din perspectiva artei actorului. Participanții sunt invitați să vină în costum de mișcare, îmbrăcați confortabil, și să aducă cu ei pentru lucru un text (2-3 minute). Textul poate fi dramatic (rol de părinte dintr-o piesă de teatru), articol de ziar/net, scrisoare, poezie, – orice trezește interesul în mod rațional sau intuitiv în tema aceasta a parentingului.
Atelierul este compus dintr-o parte dinamică (jocuri și improvizații), pauză de cafea și o parte de lucru individual pe text și teoria pregătirii rolului.
Adrian Ciglenean este actor și artistic coach, deținător al Moving Academy for Performing Arts Diploma și absolvent al facultății de teatru a Universității Spiru Haret București. Spectacolele care îi marchează parcursul în actorie sunt “Orfeu sau cum să te dezbraci de pene” Teatrul Foarte Mic, “Shiver/The Taboo of Skin” – MAPA Berlin Buch Kunstlerhof și “Tryptich / It is the Time that Prints on Wax” – Projects Art Center Dublin.
Numele său este asociat apariției primelor virale online românești (Sector 7) și introducerii teatrului imersiv în peisajul cultural românesc (teatrul senzorial-labirint).
Din 2007 inițiază și coordonează proiecte de educație prin teatru, susține activități de training și cercetare informală a limbajului senzorial în teatru în cadrul laboratorului artistic interdisciplinar Citit În.
Stoc epuizat