PAGINA PĂRINȚILOR

CATERING

ATELIERE AFTERSCHOOL

COȘ

Temperamente

Daca copilul este melancolic, sarcina de a-l ghida este una foarte grea. Esential pentru el este ca dascalul sa fie o persoana experimentata, trecuta prin viata, ale carei cuvinte si actiuni sa fie determinate de experienta proprie si incercarile prin care a trecut. Compasiunea pentru destinele oamenilor potenteaza dezvoltarea melancolicului. Dascalul trebuie sa porneasca de la disconfortul si temerile melancolicului, adanc inradacinate in acesta si greu de disciplinat, dar care pot fi redirectionate. Nu incercarea de a-l distrage si de a-l amuza il ajuta, ci aceea de a-i arata ca suferinta lui este legitima, ca in viata exista motive obiective pentru tristete si suferinta, iar aceasta nu exista doar in sufletul sau.

 

Cresterea

Desi pare mereu sigur pe el, are nevoie de incurajari si complimente pentru succesul sau, pentru a nu-i fi teama de esec si a iesi din zona de siguranta. Este blocat de reprosuri si tratament dur, raspunde bine la sfaturi calme si prietenoase. Nu-i place sa i se spuna ca a gresit, este de preferat sa i se aminteasca anumite sarcini cu blandete si indirect.

 

Educarea

Copilul melancolic lucreaza foarte bine daca se stabilesc scopuri, asteptari si sisteme clare. Trebuie incurajat prin complimente pentru deprinderile si cunostintele sale, nu pentru personalitate, entuziasm si creativitate, iar complimentul trebuie sa fie obiectiv si bazat pe criterii clare de evaluare, nu pe opinii personale si intuitie. Este metodic si sistematic, verifica si reverifica pana la perfectiune (lucru care-i consuma mult timp, pentru ca va relua si va reface procesul sau lectia de mai multe ori). Este bine sa i se acorde acest timp si sa fie intrebat ce l-a nemultumit pe durata procesului (pentru a-l incuraja sa-si accepte mai usor munca depusa) si sa se sublinieze anumite aspecte foarte bune ale unei lucrari.

 

Ii place sa invete prin atingere, ii sunt utile activitatile practice, dar nu cele extrem de repetitive. E bine sa urmeze un obiectiv, fara sa se blocheze in activitatile repetitive. Acest lucru poate fi uneori un mod de aparare si, daca nu face progrese, inseamna ca este suparat sau anxios dintr-un anumit motiv si cauzele trebuie investigate. Este esential pentru el echilibrul clasei pentru a se putea desfasura. O clasa haotica nu-l ajuta sa invete la potential maxim.

 

Ii plac lucrurile logice: matematica, gramatica si proiectele stiintifice, dar va beneficia de toate aspectele educatiei. Daca este „scos la tabla” poate fi nervos si se poate impotrivi, din cauza atentiei care i se acorda si a presiunii resimtite, se poate incurca usor. Pe masura ce se familiarizeaza cu clasa, devine mai participativ. Este fericit cand este tinut ocupat, datorita bucuriei si relaxarii resimtite din procesul de organizare si activitate. Nu-i place sa fie lasat ore intregi de capul lui, cu gandurile proprii.

 

Daca copilul este flegmatic, nu trebuie crescut izolat. Toti copiii trebuie sa aiba prieteni, dar pentru flegmatic acest lucru este extrem de important. Mai mult, prietenii sai trebuie sa aiba interese variate, pe care acesta sa le impartaseasca, lucru care-l va ajuta sa depaseasca indiferenta fata de lume. Copilul flegmatic nu reactioneaza direct la lucrurile propriu-zise, ci la modul in care acestea se reflecta in ceilalti si de aici in sufletul sau. Trebuie sa-i punem la dispozitie obiecte si evenimente cu care atitudinea sa flegmatica sa se potriveasca si sa-i directionam impasivitatea catre obiecte cu care poate fi flegmatic.

 

Cresterea

Copilul flegmatic se hraneste cu liniste (asigurarea ca totul este ok), spatiu personal, acceptare, respect, corectitudine, bunatate, mese gatite in casa, conversatie interesanta, carti si activitati intelectuale, imbratisari si exercitii fizice. Atentie la critica – o percepe foarte profund si isi revine foarte greu. Nu-i plac tipetele, discutiile in contradictoriu, mancarea fast-food, muzica tare, zgomotul constant sau lucrurile bruste. Este bine de stiut ca are nevoie de sprijin sa-si revina dupa un rau suferit, din partea familiei sau unui prieten apropiat (sunt recomandate si terapiile cu ierburi sau aromoterapia).

 

Educarea

Nu are ambitia de a fi bun, ci aceea de a cunoaste. Va fi interesat de educatie, dar nu va simti nevoia sa termine rapid o sarcina sau sa aprofundeze. Il intereseaza mai degraba procesul, decat rezultatul. Adesea acest lucru il impiedica sa invete ceea ce trebuie sa invete. Va fi un elev bun daca va fi stimulat din exterior (jocuri, competitii de grup, provocari, sarcini, termene limita etc.). Trebuie sa i se acorde timp sa absoarba informatia si sa exploreze, nu sa fie limitat de timp inainte sa inteleaga.

 

Adesea, poate parea ca intelege mai greu decat ceilalti copii, datorita procesului propriu de analiza si absorbtie a informatiilor, dar in final va intelege conceptul extrem de clar. Cel mai bun dascal pentru flegmatic este acela care are incredere in talentul lui de a observa, de a urma exemplul si de a se folosi de timp.

 

Daca copilul este sangvinic, nu-l ajuta ca dascalul sa ii solicite cu orice pret atentia. Temperamentul sau nu-i permite acest lucru. In loc sa remarce de fiecare data ce lipsuri are copilul, dascalul trebuie sa lucreze cu ceea ce exista deja in copil, sa scoata in evidenta calitatile acestuia. Si intotdeauna va gasi cel putin un element cu care sa-i stimuleze atentia. Copilul sangvinic are nevoie si de o persoana-model in viata sa, o autoritate acceptata si respectata, care sa-l ajute sa-si dezvolte atentia si interesul. Mai mult decat toti ceilalti, copilul sangvinic are nevoie de oameni care sa-l iubeasca. Iubirea este cuvantul magic pentru sangvinic si trebuie sa facem totul ca sa o trezim in jurul sau.

 

Cresterea

Copilul sangvinic poate fi comparat cu o planta cultivata. Trebuie udata, ingrijita, are nevoie de pamant bun si sufera daca ii lipseste ceva. Vara infloreste, poate face fructe, apoi intra intr-o perioada de scadere si declin. Trebuie sa ne gandim: ce-i face bine unei plante? ce-i dauneaza? Daca o mutam, poate suferi pana prinde radacini noi, dar uneori cresc mai puternice.

Sangvinicul nu trebuie tinut in casa. Are nevoie de aer, de spatiu. Prea multa atentie (rasfat), ca si prea putina (neglijare) pot fi la fel de daunatoare. O planta fericita este o planta cu viata consecventa, lasata la soare, udata si hranita cu regularitate.

 

Educarea

Sangvinicul este considerat dotat, pentru ca obtine mult cu efort putin. Face multe lucruri bine in mod natural si adeseori este invidiat din acest motiv. Invata singur din carti si din tot ceea ce il inconjoara, dar scoala il va invata sa fie mai echilibrat si sa-si dezvolte calitatile de socializare. Scoala ideala este cea care imbina toate aspectele educatiei (manual, muzical, spiritual, mintal si social), nu doar aspectul academic. O atentie prea mare acordata aspectului academic-intelectual ii poate crea schimbari de stare, depresie si probleme de socializare. Copilul sangvinic trebuie expus la experiente cat mai variate, lasat sa se patrunda de acestea, lasat apoi o perioada departe de stimulul respectiv si din nou expus, astfel incat stimulul respectiv sa lucreze asupra lui, un proces similar cu modul de actiune a spiritului sangvinic propriu-zis.

 

Daca copilul este coleric, cheia in educatie este respectul si stima pentru o autoritate fireasca. Spre deosebire de sangvinic, unde conteaza foarte mult calitatile personale ale celorlalti, castigarea interesului si afectiunii copilului coleric porneste de la increderea pe care o are in competenta si intelegerea lucrurilor din jur, de care da dovada dascalul. Altfel, credinta in dascal si autoritatea acestuia se vor evapora. Respectul si stima sunt cuvintele cheie pentru copilul coleric. Acesta trebuie confruntat cu experiente cat mai provocatoare. Fara dificultati si rezistenta, viata lui ar deveni prea simpla pentru un spirit coleric.

 

Cresterea

Colericul are nevoie de multa interactiune si contact fizic. O singura persoana nu este suficient, trebuie sa-si dezvolte o retea sociala cu familia si prietenii.

Nu vrea sa doarma singur sau in patul propriu. Ii place sa ramana peste noapte la prieteni sau la rude si aceste experiente sunt esentiale pentru el. Ca sa exploreze totul la maximum si sa-si foloseasca imaginatia asa cum doreste, trebuie sa i se ofere mai multe instrumente decat celorlalti (mai multe creioane colorate, mai multe carti cu povesti, mai multe plimbari in natura etc.).

 

Educarea

Orice program educativ pentru un coleric trebuie sa hraneasca in mod egal sufletul si mintea, spiritul si corpul. Are nevoie de spatiu pentru miscare si de oameni cu care sa interactioneze ca sa profite la maximum de experienta de invatare. Trebuie incurajat si lasat sa se miste.

 

Cu siguranta nu exista retete valabile pentru toti, iar dincolo de rolul dascalului, parintii au rolul esential in formarea copilului si lucrul asupra temperamentului acestuia.

Cu totii trebuie sa tinem cont insa si de faptul ca viata fara diversitatea temperamentelor ar fi terna – temperamentele fac posibile bogatia, frumusetea si plenitudinea vietii.

 

Sa ne bucuram, asadar, de finetea sufleteasca si bunul simt al copilului melancolic, de rabdarea, perseverenta si dorinta de pace a copilului flegmatic, de veselia, spontaneitatea si indemanarea copilului sangvinic, ca si de forta, voiciunea si hotararea copilului coleric.

 

 

 

 

Referinte

Kristie Karina Burns – The Temperaments and the Adult-Child relationship

Rudolf Steiner – The Four Temperaments

Rudolf Steiner – Metodica predarii si conditiile de viata ale educarii

Despre temperamentele omenesti – studii si aplicatii – Editura Triade

TERMENII ȘI CONDIȚIILE PENTRU ATELIERELE OPTIONALE

DIN CADRUL PROGRAMULUI AFTERSCHOOL

în cadrul Școlii Gimnaziale Libere Waldorf

- anul școlar 2024 – 2025 -

 

Școala Gimnazială Liberă Waldorf, cu sediu social în mun. București, str. Ion Brezoianu nr. 31, sector 1, CIF 36334664, numită în continuare “Școala”, înțelege să ofere, în cadrul programului afterschool, anumite cursuri suplimentare față de programul de școală propriu-zis, denumite generic ateliere pentru copii.

 

Înscrierea copilului la cursurile suplimentare se face prin achiziționarea de către Părinți pentru fiul/ fiica lor a unuia sau mai multor abonamente de ateliere disponibile pentru clasa din care face parte copilul sau in pagina de internet a Școlii, iar înscrierea presupune acordul Părinților cu următoarele condiții:

 

  • Atelierele se desfasoară în perioada anului școlar (pe durata desfășurării cursurilor, conform structurii stabilite de Ministerul Educației), în intervalul orar 14:00 – 18:00, incluzând activități artistice, sportive, meșteșugărești, de lucru manual, dezvoltare personală etc.
  • Descrierea atelierelor și a activităților desfășurate în cadrul fiecăruia dintre acestea este disponibilă în pagina de internet a Școlii, în dreptul fiecărui atelier; achiziționarea atelierului respectiv presupune faptul că Parinții au citit descrierea atelierului și doresc înscrierea copilului la atelierul respectiv.
  • Programul de ateliere se adresează unei categorii anume de vârstă (unei clase) și înscrierea copilului poate fi făcută doar la clasa de care aparține; dacă înscrierea s-a făcut fără respectarea criteriului vârstei, Școala își rezervă dreptul de a refuza înscrierea.
  • Programul este conceput în module care urmează structura modulară a anului școlar (adică 7-8 săptămâni de școală, conform structurii anului școlar aprobate de ME), Părinții putând alege ca participarea copilului la atelierul selectat să aibă loc la unul sau mai multe dintre cele 5 module de cursuri ale acestui an școlar. În acest scop, Părinții bifează în procesul de achiziție modulul pentru care doresc înscrierea și vor achiziționa un abonament la un atelier.
  • Înscrierea copilului la un atelier presupune achiziționarea unui abonament pentru acel atelier pe întreaga durată a modulului școlar respectiv.
  • Costul aferent unui atelier (abonamentul pentru un modul din acel atelier) este disponibil în pagina de internet a Școlii, alături de descrierea atelierului; nu există posibilitatea de a opta doar pentru anumite săptămâni din cadrul unui modul.
  • Costul fiecărui abonament de atelier achiziționat de Părinți se achită on-line, de pe pagina de internet a Școlii, colectarea făcându-se de către Asociația Christophori International, în numele Școlii. Părinții vor primi factura la adresa de e-mail indicată în formularul de comandă, în termen de 5 zile de la data comenzii.
  • În situația în care Părinții nu au achiziționat încă de la început un atelier pe durata unui modul școlar, au opțiunea de a face acest lucru de la următorul modul de școală și vor avea posibilitatea să opteze pentru atelierele corespunzătoare următorului modulul de școală.
  • Înscrierea sau dezabonarea de la un anumit atelier nu sunt posibile pe parcursul derulării unui modul, dar pot fi făcute începând cu modulul următor (înscrierea – prin achiziționarea unui nou abonament de atelier aferent următorului modul de școală, dezabonarea – prin neachiziționarea unui nou abonament de atelier aferent următorului modul de școală).
  • Costurile deja achitate nu pot fi rambursate, chiar dacă copilul a lipsit într-o zi de atelier sau mai multe (respectiv nu a participat la atelierul la care este înscris în cadrul Școlii); de asemenea, în situația în care copilul înscris nu poate/nu dorește să participe la activitățile initiate de instructori, prețul plătit nu este rambursabil; părintele va fi anunțat de situație pentru a putea decide în consecință continuarea sau nu a frecventării modulului respectiv.
  • De asemenea, fiind vorba despre o activitate de grup, menită a fi instructivă și plăcută pentru toți copiii participanți, în măsura în care comportamentul unui copil este perturbator pentru activitatea grupului, organizatorul își rezervă dreptul de a refuza participarea la ateliere a copilului respectiv; eventualele sume platite în avans vor fi returnate proporțional cu atelierele la care copilul a fost prezent.
  • Pentru organizarea atelierelor, este necesar un număr minim de copii înscriși; în măsura în care numărul minim de înscrieri nu va fi atins, Școala își rezervă dreptul de a nu mai organiza atelierul respectiv și de a returna sumele plătite Părinților care au achiziționat un pachet de abonament la acel atelier.
  • În măsura în care, la finalizarea unui modul de școală, Părinții nu achiziționează un nou abonament de atelier aferent modului de școală următor, copilul este considerat dezabonat de la atelierul respectiv și nu va mai participa la acea activitate în modulul școlar următor.
  • Pentru copiii participanți din afara Școlii (care nu sunt înscriși la Școală) sau copiii participanțivînscriși în Școală, dar care nu sunt înscriși la programul afterschool, venirea trebuie să fie făcutăvcu 10 minute înainte de începerea atelierului ; accesul in zona de activitati se face pe la intrarea din str.Intrarea Rigas; Pentru copiii participanți din afara Școlii sau pentru copiii care sunt înscriși în Școală, dar nu sunt înscriși la programul afterschool, plecarea trebuie să fie facută imediat după terminarea atelierului.
  • Conform Regulament (UE) 2016/679 (“Regulamentul general privind protecția datelor” sau “GDPR”), Școala Gimnazială Liberă Waldorf procesează și administrează în condiții de siguranță datele cu caracter personal furnizate și limitează utilizarea acestora doar în scopul în care sunt furnizate. Ca urmare a solicitării Parintilor de a achizitiona un abonament de atelier pentru copil, datele colectate și procesate sunt cele furnizate prin formularul de comandă, iar continuarea tranzacției reprezintă acordul de prelucrare a acestor date în vederea furnizării serviciului respectiv.

 

TERMENII ȘI CONDIȚIILE PENTRU SERVIREA MESEI ÎN REGIM DE CATERING în cadrul Școlii Gimnaziale Libere Waldorf

- anul școlar 2024 – 2025 –

Școala Gimnazială Liberă Waldorf, cu sediu social în mun. București, str. Ion Brezoianu nr. 31, sector 1, CIF 36334664, numită în continuare “Școala”, înțelege să ofere, contra cost, ca serviciu conex, în scopul bunei desfășurări a activității educaționale, servirea mesei în regim de catering în cadrul scolii (prânz și gustare de după-amiază) pentru copiii înscriși la Școală.
Achiziționarea de către Părinți pentru fiul/ fiica lor (elev/ă al/a Școlii) a unuia sau mai multor pachete de catering prin intermediul paginii de internet a Școlii, presupune acordul Părinților cu următoarele condiții:
- Hrana este furnizată de către un prestator de servicii de catering cu care Școala încheie un contract; prestatorul poate să fie schimbat în decursul timpului; funizorul actual este Noise Factory S.R.L. (Gourmet Art));
- Posibilitatea achiziționării pachetelor de masă se adresează elevilor înscriși la Școală (clasele pregătitoare – a VIII-a);
- Masa servită în sistem caterig include masa de prânz și gustarea de după-amiază (micul dejun nefiind inclus); nu există posibilitatea de a opta doar pentru una dintre acestea;
- Pachetele de masă în regim catering care pot fi achiziționate sunt structurate urmărind structura modulară a anului școlar, așa cum ea a fost anunțată de Ministerul Educației, Părinții putând alege ca participarea copilului la masă să aibă loc la unul sau mai multe dintre cele 5 module de cursuri ale acestui an școlar. În acest scop, Părinții bifează în procesul de achiziție modulul pentru care doresc înscrierea.
- Costul aferent serviciului de catering este de 28lei/zi, iar costul fiecărui pachet depinde de numărul de zile de școală pe care le are fiecare dintre cele 5 module; costul fiecărui pachet achiziționat de Părinți se achită on-line, de pe pagina de internet a Școlii, colectarea făcându-se de către Asociația Christophori International, în numele Școlii. Părinții vor primi factura la adresa de e-mail indicată în formularul de comandă, în termen de 5 zile de la data comenzii.
- Masa este disponibilă în două variante de meniu, standard și vegetarian, iar Părinții trebuie să selecteze varianta de meniu pentru care optează pentru copil;
- În situația în care Părinții nu au achiziționat încă de la început un modul de masă, au opțiunea de a face acest lucru de la următorul modul de școală și vor avea posibilitatea să opteze pentru un pachet corespunzător următorului modulul de școală.
- Înscriere sau dezabonare de la serviciul de masă nu sunt posibile pe parcursul derulării unui modul, dar pot fi făcute începând cu modulul următor (înscrierea – prin achiziționarea unui nou pachet aferent următorului modul de școală, dezabonarea – prin neachiziționarea unui nou pachet aferent următorului modul de școală);
- Costurile deja achitate nu pot fi rambursate, chiar dacă copilul a lipsit într-o zi sau mai multe de la programul de școală (respectiv nu a servit masa în cadrul Școlii);
- Din rațiuni sanitare, resturile pe care copilul nu le consumă la masa servită la școală NU POT FI STOCATE/DEPOZITATE/AMBALATE ȘI LUATE ACASĂ;
- În situația în care copilul înscris nu agreează masa servită de firma de catering, prețul plătit nu poate fi rambursat; părintele va fi anunțat de situație pentru a putea decide în consecință continuarea sau nu, începând cu modulul următor, a servirii mesei prin intermediul firmei de catering care deservește Școala.
- În masura în care, la finalizarea unui modul de școală, Părinții nu achiziționează un nou pachet aferent modului de școală următor, copiul este considerat dezabonat de la serviciul de masă și nu va mai beneficia de servirea mesei prin intermediul Școlii.
- Conform Regulament (UE) 2016/679 (“Regulamentul general privind protecția datelor” sau “GDPR”), Școala Gimnazială Liberă Waldorf procesează și administrează în condiții de siguranță datele cu caracter personal furnizate și limitează utilizarea acestora doar în scopul în care sunt furnizate. Ca urmare a solicitării Parintilor de a achizitiona pachetul de masă pentru copil, datele colectate și procesate sunt cele furnizate prin formularul de comandă, iar continuarea tranzacției reprezintă acordul de prelucrare a acestor date în vederea furnizării serviciului respectiv.

26 ianuarie 2022

02 martie 2022

30 martie 2022

04 mai 2022

08 iunie 2022

Creativitate în educație cu Anca Ghinea, miercuri de la 17.00 - OPȚIONAL - 50 RON

Anca Ghinea: Am conceput Curs practic despre Creativitate cu gândul la societatea în care trăim și la cea, din viitor, pentru care lucrăm. Un curs pentru elevii care vor să aplice tehnicile, metodele, instrumentele utile pentru a-și manifesta creativitatea dar și pentru a obține rezultate extraordinare la școală, prin inspirație și prin organizarea eficientă a energiei creative.
Altfel spus, un curs extrem de pragmatic. Interactiv. Modern. Plăcut. Un antrenament pentru un succes obținut cu drag!
Un curs de neratat.
Cu cine:  Anca Ghinea este un remarcabil ambasador al creativității.
Cu o prezență puternică în mass-media, axată pe comunicarea importanței creativității în viața educațională, personală și profesională, Anca Ghinea are peste 20 de ani de experiență, din care peste 10 ani în poziții de management, în comunicare, media, publicitate.
Anca Ghinea și-a transformat vocația în carieră, creativitatea într-un stil de viață.
În februarie 2021, Anca a lansat cartea „Creatori în acțiune”, o carte dedicată creativilor din diverse domenii, propunându-le o serie de idei și de sfaturi aplicate care ajută la stimularea creativității. Cartea a fost apreciată ca fiind o carte-manual care nu trebuie să lipsească din nicio casă. În 2015, Anca a fondat platforma www.kreatoria.ro un spațiu online pentru creatorii din diferite domenii și un centru al resurselor pentru maximarea capacităților creative necesare. Din 2008, realizează ateliere, cursuri și conferințe pentru elevi și adulți pe teme declinate din creativitatea pragmatică, de aplicat în societate.

Muncă și joacă cu Nicoleta Hadîmbu, luni, marți, miercuri, joi și vineri de la 17.30 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

 Munca cu sens, adaptată la nevoia copilului, este în acord cu nevoia naturală şi înnăscută a copilului de acţiune şi constituie o activitate semnificativă din punct de vedere educaţional.Jocul are rol în dezvoltarea copilului, acesta modelând orientarea spaţială, coordonarea armonioasă a corpului, contribuie la dezvoltarea relaţiilor sociale şi disciplinează.Prin joc, copilul învaţă ce înseamnă regulile, ce reprezintă respectul pentru cei din jur, învaţă să fie recunoscător şi empatic. Tipuri de joc care se pot desfăşura:-jocuri cu şi fără obiecte (obiectele folosite vor fi individuale)-jocuri cu traseu de parcurs cu diferite obstacole-jocuri şi exerciţii cu propriul corp.

Club de Lectură cu Lucia Popa, marți de la 17.00 - OPȚIONAL - 45 RON

Mottoul micilor cititori din clubul de lectură al școlii noastre este „Azi cititor, mâine gânditor!”. Copiii citesc o carte pe lună și îmbracă, pe rând, haina cititorului Detectiv, a cititorului Scriitor, Pictor, Sensibil, Colecționar, Gramatician, Critic, Inginer, IT-ist și, în cele din urmă, îmbracă haina Dirijorului. În Universul Cititor, orice este posibil și nimeni nu este judecat.

Deutsches Theater Und Deutsche Lyrik Fur Kinder cu Laura Miron, miercuri de la 15.00 - OPȚIONAL - 29 RON / ȘEDINȚĂ

Dramatismul și lirismul sunt moduri de exprimare ale psihicului uman necesare dezvoltării armonioase ale copilului pentru sine și în cadrul societății.
Copiii vor reînscena situații memorabile, vor surprinde prin limbaj, gestică și mimică acele atitudini esențiale ale omului în fața unor evenimente intense din viața individului și a societății din care individul face parte, într-un context dat.

Atelierul de teatru și poezie germană în limba germană li se adresează elevilor claselor V – VIII. Vom porni de la cadre dramatice și lirice preexistente, din clasicii literaturii germane: începând cu proeminenții J.W. Goethe și Fr. Schiller. De asemenea, vom lucra şi scenete improvizate pe marginea întâmplărilor din cotidianul românesc al secolului al XXI-lea. Le vom asocia, prin atitudinea ajustată a micilor actori și poeți, unor mari momente istorice și culturale ale Germaniei din secolul al XVIII-lea și până astăzi.

Atelier de Teatru Senzorial Labirint cu Adrian Ciglenean, miercuri de la 17.00 - OPȚIONAL - GRATUIT

Multe jocuri și multe spectacole de teatru sunt ca un labirint, ce decizie va lua protagonistul? Stânga sau dreapta, înainte sau înapoi? Care este decizia rațională și care este decizia intuitivă? Ce ne captează atenția însă este misterul: este decizia luată cea corectă? Și, în cazul unei decizii greșite, cum găsim drumul de întoarcere? Atelierul de teatru senzorial-labirint vă propune un cadru in care puteți propune în siguranță situații și personaje posibile. Le puteți testa voi înșivă sau le puteți împărtăși, invitându-i pe cei dragi să le testeze. E un atelier amuzant și creativ, în care simțurile și logica se împrietenesc cu pasiunile voastre, oricare ar fi acestea. Nu în ultimul rând atelierul vă invită să vă exersați vocea, postura, abilitățile de comunicare și exprimare a emoțiilor. Prezentările publice ce punctează activitatea atelierului, micile spectacole oferite părinților sau invitaților sunt un prilej de reîntregire și îmbrățișare a comunității, atât prin mărturia de sine cât și prin mărturisirea aproapelui - urmărind să redea sensul evenimentului festiv al regăsirii.
Cu cine? Adrian Ciglenean este actor, artistic coach și coordonator al laboratorului artistic inter-disciplinar Citit În (cititin.wordpress.com)
În perioada 2007-2014 a inițiat o serie de proiecte de educație non-formală prin teatru imersiv în parteneriat cu instituții de învățământ, administrații locale și muzee.

Exersare matematică cu Otilia Bîrsan, marți de la 15.00 - OPȚIONAL - 50 RON / LUNĂ

Cei pasionați de matematică vor avea posibilitatea să se antreneze.

Clubul de lectură cu Otilia Bîrsan, luni de la 15.00 - OPȚIONAL - 50 RON / LUNĂ

Obiectivul este să exersăm citirea și scrierea într-o atmosferă relaxată.

Dezbateri și Sirop cu Răzvan Ropotan, miercuri de la 15.00 - OPȚIONAL - 40 RON / ȘEDINȚĂ

Atelierul este gândit ca o sărbătoare a comunicării, un loc de joacă educativ în care uneltele noastre principale vor fi practica argumentării, cuvintele, vocea și imaginația. În cadrul atelierului ne propunem să jonglăm cu limbajul corporal, prezența, dicția, abilitățile de oratorie, povestirea (storytelling-ul), gândirea critică, scrierea creativă și livrarea de discursuri memorabile. Toate acestea, însiropate cu lucru în echipă, empatie, colaborare și prietenie.
Cu cine? Răzvan Ropotan formator acreditat, pedagog cu diplomă și actor absolvent al programelor de licență și masterat din cadrul Facultății de Teatru din cadrul UNATC, București. Sunt învățător-diriginte la Școala Gimnazială Liberă Waldorf și lucrez de 10 ani în domeniul dezvoltării personale ținând ateliere și cursuri de educație formală și non-formală pentru copii, tineri, companii și instituții (din care numim Orange Company, British Council și ASE), locuri în care mi-a plăcut să jonglez cu dicția, abilitățile de oratorie, limbajul corporal, prezența, povestirea (storytelling-ul), gândirea, scrierea creativă și livrarea de discursuri memorabile.
Siropul e din partea casei :)

Bucuresti, Povesti, vizite, excursii cu Petruța Baniță, marți de la 16.00 - OPȚIONAL - GRATUIT

Cum ajungi sa iubești pe cineva? Dar un oraș? Pentru ca sunt atât de multe răspunsuri câți oameni intrebi, în esență răspunsul se reduce la a cunoaște acea persoana sau acel oraș.Bucureștiul este un oraș cu multe povești despre oameni, despre întâmplări și întâlniri fructuoase care au dus la împlinirea lui de oraș.Acest atelier își dorește sa dezvăluie cum se construiește un oraș, dar și ce ii este specific orașului în care trăim, urmărind la pas pe străzi din apropierea școlii colturi și case cu povești. Intenția este de a ajunge sa cunoaștem orașul nostru și, de ce nu, de a-l iubi. Vom desena și vom scrie despre el, vom vizita sau viziona fotografii vechi și ne vom face o hartă personală a locurilor iubite.

Ședință individuală de 50 de minute de Chitară cu Alexandru Stoica - OPȚIONAL - 80 RON / ȘEDINȚĂ

Ședință individuală de chitară cu dl Alexandru Stoica.
Obiective: - formarea competenței instrumentale;
- realizarea unui repertoriu specific vârstei.

Programarea ședinței va fi discutată ulterior cu dl profesor.

Atelier de jucării cu Elena Ungureanu, marți de la 16.00 - OPȚIONAL - GRATUIT

În acest moment există o invazie de jucării făcute în mod industrial, care îşi pierd repede importanţa în mâinile copiilor. S-a pierdut legatura strânsă cu prima jucărie ţinută în braţe în primii 2 ani de viaţă, acel "doudou" care le aducea alinare acestora. De aceea ne propunem să aducem un plus de semnificaţie jucăriilor, trecându-le prin filtrul creativităţii fiecăruia şi aplecându-ne asupra lor, lucrându-le cu mâinile.Cum ar arăta desenele copiilor noştri în variantă tridimensională? Pornim de la schiţă, de la desene, şi încercăm cu materiale textile să le croim pe forma desenată, le coasem, adăugăm lână să le dăm volum şi adăugăm detalii accesorizate.

Povești modelate cu Maria Ștefan, vineri de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

Fiecare atelier este iniţiat de o poveste ascultată, pe marginea căreia ne dezvoltăm imaginaţia şi creativitatea, modelând în ceară colorată personaje sau elemente din natură. La această vârstă, când copiii se pregătesc să primească stiloul pentru a scrie cursiv şi caligrafic, este foarte importantă dezvoltarea şi cizelarea motricităţii fine, iar această activitate de modelat în ceară ajută foarte mult.

Brățările prieteniei cu Maria Ștefan, miercuri și joi de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

"Atelierul constă în învățarea copiilor despre conceptul de reciclare a textilelor și obiectelor din sticlă de care nu mai au nevoie. Practic: 1. Viața nouă pentru textile vechi: se va lucra cu tricouri din bumbac (aduse de ei) care le-au rămas mici sau care nu mai sunt purtate de părinți, din care vom face eșarfe, bentițe, bandane. Materiale: foarfecă, nasturi, mărgele de lemn, ață, tricou (adus de ei) 2. Viața nouă pentru obiecte din sticlă: borcane cu formă deosebită, pahare de la lumânări, vaze uni (aduse de copii) care vor fi pictate cu culori pentru vitralii. Aceste obiecte vor fi transformate în vaze sau felinare pentru lumânări. În afara obiectelor aduse de ei, tricou sau obiect de sticlă, restul materialelor există la clasă și vor fi folosite, fără a genera costuri de achiziție."

Reciclart cu Maria Ștefan, luni și marți de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

"Atelierul constă în învățarea copiilor despre conceptul de reciclare a textilelor și obiectelor din sticlă de care nu mai au nevoie. Practic: 1. Viața nouă pentru textile vechi: se va lucra cu tricouri din bumbac (aduse de ei) care le-au rămas mici sau care nu mai sunt purtate de părinți, din care vom face eșarfe, bentițe, bandane. Materiale: foarfecă, nasturi, mărgele de lemn, ață, tricou (adus de ei) 2. Viața nouă pentru obiecte din sticlă: borcane cu formă deosebită, pahare de la lumânări, vaze uni (aduse de copii) care vor fi pictate cu culori pentru vitralii. Aceste obiecte vor fi transformate în vaze sau felinare pentru lumânări. În afara obiectelor aduse de ei, tricou sau obiect de sticlă, restul materialelor există la clasă și vor fi folosite, fără a genera costuri de achiziție."

Șah cu Gabriel Grecescu, marți de la 14.00 - OPȚIONAL - 25 RON / ȘEDINȚĂ

Pe parcursul sedintelor ne vom dezvolta gândirea logică și aptitudinile matematice, vom promova imaginația și creativitatea, ne vom stimula capacitatea de a prevedea consecințele propriilor acțiuni, ne vom spori încrederea în noi înșine și ne vom petrece timpul într-un mod plăcut.
Cu cine? Cu Gabriel Grecescu, Gabriel este mai mult decât un simplu profesor de șah, este maestru internațional de șah. Practică acest sport al minții de la varsta de 6 de ani, având în prezent, o experiență de peste 25 de ani. De-a lungul carierei, a obținut numeroase medalii la campionatele naționale și internaționale, atât în cadrul competițiilor pe echipe, cât și celor individuale. Un proces de studiu personalizat de acesta implică o metodă de predare informală, care îmbina utilizarea tehnologiei moderne cu implicarea directă a fiecărui elev. Dincolo de a preda șah, Gabriel este și organizatorul unor mare turnee de șah, campionate naționale și tabere pentru copii.
Șahul nu este însă pentru acesta, singurul sport pe care îl practică din plăcere. Lista este completată de Squash și snooker.

Atelier de meșterit în lemn cu Matei Avramescu, miercuri de la 16.00 - OPȚIONAL - 50 RON / ȘEDINȚĂ

La acest atelier, vom realiza diferite obiecte practice din lemn care au legătură cu vârsta elevilor participanți. De exemplu, una dintre teme va fi realizarea unei căsuțe din lemn, temă care are cu precădere legătură cu clasa a treia, această temă fiind o aplicare practică a epocii de arhitectură care se desfășoară în acestă clasă. Vom lucra, de asemenea, animale din lemn traforate sau în volum, precum și alte obiecte practice ca suportul de lumânare, suportul de șervețele, suportul pentru sare si piper etc. Vom folosi rașpelul, pila, fierăstrăul și alte unelte și vom învăța despre diferite tipuri de lemn și alte secrete ale acestui material.
Cu cine? Cu Matei Avramescu, artist plastic, profesorul de Tehnologii Manufacturiere și de Arte Plastice al școlii.

Arte marțiale cu Costin Peleașă, miercuri de la 17.00 - OPȚIONAL - 36 RON / ȘEDINȚĂ

Din vechi timpuri, Bushido, codul de conduită al samurailor, consemnează faptul că maeștrii de luptă au transformat disciplinele fizice în discipline ale spiritului, menite să dezvolte și să transforme în discipol voința, puterea de concentrare și stăpânirea de sine. Astfel, onorând munca de generații a acestora, continuăm acest demers. Respectând proporțiile, prin atelierul de arte marțiale venim în întâmpinarea nevoilor copiilor mici și mari, începând cu vârsta de 8 ani, de deschidere către lumea exterioară, plină de necunoscut, dar și către lumea lăuntrică și contradictorie, urmărim cultivarea și dezvoltarea unor principii sănătoase, de baza în toate religiile și practicile spirituale, principii precum Respectul, Disciplina, Armonia. Lucrul în cadrul atelierului, către aceste obiective, prin joc și, bineînteles, prin tehnici specifice artelor marțiale, are efecte în plan emoțional (intern) și, în același timp, în planul atenției, al observării și evaluării optime a situațiilor reale de viață (extern). Prin această suprapunere a celor două zone, îi asigurăm copilului practicant de arte marțiale mijloacele necesare gestionării eficiente a relațiilor cu ceilalți, cu lumea dinamică, în continuă schimbare, în care trăim.
Cu cine? Costin Peleasa pedagog after-school la Scoala Gimnaziala Libera Waldorf

Atelier de teatru cu Ioana Cristescu, miercuri de la 15.00 - OPȚIONAL - 36 RON / ȘEDINȚĂ

Atelierul de teatru le ofera copiilor ocazia sa intre in contact cu arta teatrala invatand despre toate fatetele unei productii de scena: scrierea, interpretarea, scenografia si costumele si munca de culise. Cursul promoveaza autoexprimarea, gandirea critica, creativitatea si munca in echipa. Copiii vor avea ocazia sa experimenteze liber intr-o arie artistica in care limita este impusa doar de propria imaginatie. Este un fel de a se cunoaste intr-o lumina noua, de a-si creste increderea in ei intr-un mediu constructiv, in care nimic nu este gresit.
Cu cine? Ioana Cristescu educatoare a gradinitei noastre si absolventa a Facultatii de Teatru din Bucuresti, sectia actorie. Experienta scolii romanesti de teatru a fost completata la Moving Academy for Performing Arts, Berlin si la Academy of Theater and Dance, Amsterdam (mime school).

Ședință de 50 de minute de PIAN cu Oana Răileanu - OPȚIONAL - 80 RON / ȘEDINȚĂ

Arta dezvoltă aptitudinile și caracterul copiilor, de aceea este necesar ca fiecare dintre noi să le oferim acestora posibilitatea de a-și descoperi calitățile. Pianul dezvoltă memoria, atenția distributivă a copiilor și emotivitatea. Cursul de pian propus este unul aplicat, adresându-i-se direct elevului și plăcerii lui de a cânta. În cadrul acestor cursuri, copilul va învăța să cânte la pian fără a fi presat sau agasat, el va descoperi arta de a cânta la acest instrument într-un timp scurt și va ajunge să exceleze în interpretare fără a simți oboseală sau stres. Copiii vor putea participa în cadrul unor concursuri de pian, moment în care vor avea posibilitatea de a simți emoția și plăcerea de a fi pe scenă și de a utiliza intrumente de mare valoare.

Programarea ședinței va fi discutată ulterior cu dna profesor.

Clubul „Redacția Revista Școlii” cu Răzvan Ropotan, miercuri de la 17.00 - OPȚIONAL - GRATUIT

Ajunsă la numărul 10, revista Școlii Gimnaziale Libere Waldorf, mai exact „PoVești din Lumea Waldorf” își caută echipa. În redacția revistei școlii este mai tot timpul o atmosferă jovială. Facem brainstorming-uri, pregătim interviuri și reportaje, creăm ilustrații, povești, poezii și câte și mai câte. Așteptăm micii jurnaliști în acțiune!

Club de Aplicații Practice a Ideilor și Cunoștințelor (Proiectul meu) cu Adrian Ciglenean, miercuri de la 16.00 - OPȚIONAL - GRATUIT

Numele clubului nostru nu e ușor de înțeles. Iată alte câteva lucruri care nu sunt ușoare: • să transformi o idee in proiect • să îți dai seama de ce cunoștințe ai nevoie pentru un proiect bun • să duci un lucru până la capăt • să lucrezi în echipă • să te încadrezi în timp • emoțiile. Prezentarea asta nu e perfectă. Nici trainerul. Nici numele. Dar tu poți fi perfect pentru CAPIC.
Cu cine? Adrian Ciglenean este actor, artistic coach și coordonator al laboratorului artistic inter-disciplinar Citit În (cititin.wordpress.com)
În perioada 2007-2014 a inițiat o serie de proiecte de educație non-formală prin teatru imersiv în parteneriat cu instituții de învățământ, administrații locale și muzee.

Atelier de dezvoltare personala cu Simona Gherasim, miercuri de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

În cadrul atelierului se va citi o poveste cu tâlc, urmată de discuții pe baza acesteia. Se dorește dezvoltarea în rândul copiilor a unor calități precum: grija față de ceilalți, să acționeze cu bunătate, să caute soluții, să creadă în abilitățile lor, asumarea responsabilității pentru propriile fapte, să vadă partea pozitivă a lucrurilor, incredere în forțele proprii etc.

Atelier de lucru manual cu Simona Gherasim, marți și joi de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

In cadrul atelierului vom realiza diverse activități precum: realizarea de brățări/broșe/coliere din fetru precum și alte materiale; construcții diverse din lemn, modelaj cu lut etc.

Origami cu Simona Gherasim, luni și vineri de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

În cadrul atelierului vor fi realizate diverse creații bazate pe tehnica origami.

Arta Comunicarii Libere cu Lucia Popa, luni de la 16.00 - OPȚIONAL - 45 RON

Comunicarea liberă este o artă a autoexprimării, a stăpânirii emoțiilor, a controlului pe care îl avem asupra a ceea ce le transmitem celorlalți. În atelierul Arta comunicării libere, copilul învață atât să-și îndrepte atenția către sine în timp ce vorbește, fără a se lăsa inhibat de percepții exterioare nefondate, cât și să fie atent la factorii externi care îi diminuează puterea de a se exprima liber și coerent. Arta comunicării libere se naște din îmbinarea armonioasă a comunicării verbale cu cea nonverbală.

Atelier de jucării cu Elena Ungureanu, marți de la 17.00 - OPȚIONAL - GRATUIT

În acest moment există o invazie de jucării făcute în mod industrial, care îşi pierd repede importanţa în mâinile copiilor. S-a pierdut legatura strânsă cu prima jucărie ţinută în braţe în primii 2 ani de viaţă, acel "doudou" care le aducea alinare acestora. De aceea ne propunem să aducem un plus de semnificaţie jucăriilor, trecându-le prin filtrul creativităţii fiecăruia şi aplecându-ne asupra lor, lucrându-le cu mâinile.Cum ar arăta desenele copiilor noştri în variantă tridimensională? Pornim de la schiţă, de la desene, şi încercăm cu materiale textile să le croim pe forma desenată, le coasem, adăugăm lână să le dăm volum şi adăugăm detalii accesorizate.

Atelier de lucru manual cu Maria Armanda, marți de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

La acest atelier folosim cât mai multe elemente din natură și cât mai multe materiale naturale din care să creăm obiecte cu sens și care poartă în ele o poveste. Dezvoltăm imaginația și creativitatea, exersând multe abilități practice, cosând, bricolând, lipind, modelând ș.a.m.d.

Jocuri și mișcare cu Maria Armanda, vineri de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

Prin diferite jocuri învățăm și exersăm cum să ne mișcăm ca o echipă, cum să colaborăm, cum să ne îmbunătățim coordonarea membrelor, dar mai ales cum să ne bucurăm împreună.

Prieteni cu natura cu Maria Armanda, miercuri de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

Natura face parte din viața noastră, așa că încercăm să ne împrietenim cu ea și să învățăm să protejăm tot ceea ce ne înconjoară. Explorăm mediul și descoperim împreună lucruri noi despre specii de plante și animale.

Oare hârtia ce povești poartă în ea? cu Diana Stoica, marți de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

Învrednicim mâinile cu o bună coordonare a degetelor și plămădim forme din hârtie, împăturind și îndoind în minunata tehnică Origami. Îndeletnicim astfel mintea să vadă forme, într-o bună colaborare cu mâinile.

Magia cuvintelor cu Maria Armanda, luni și joi de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

Prin povești și jocuri de cuvinte, ne dezvoltăm vocabularul, învățăm sensurile cuvintelor, importanța lor în viața noastră și cum ne ajută să comunicăm cu ușurință.

Ateliere de storytelling, creativitate, lectură și dezbatere cu Mihaela Coșescu - OPȚIONAL - 50 RON / ȘEDINȚĂ

Atelierele cu Mihaela Coșescu se desfășoară interactiv, participanții fiind foarte implicați și prezenți în întreg procesul. Autoarea ține cont de nevoile copiilor și de curiozitatea lor, abordând atelierele fie tip dezbatere, cu întrebări de la copii, fie ca o lecție de filosofie pentru copii, fie centrat pe creativitate și procesul de elaborare a unei cărți sau pe dezvoltarea competențelor de literație la școlarii mici.

Desen, Pictură, Modelaj, Colaj şi Mozaic cu Diana Vasilescu, luni de la 15.00 - OPȚIONAL - 25 RON / ȘEDINȚĂ

Seria de cele 5 ateliere îşi propune să te plimbe ca printr-o naraţiune în lumea artelor vizuale şi să-ţi deschidă noi posibilităţi creative de abordare a vieţii pe care o trăieşti. Prin intermediul acestui tip de exprimare poţi accesa zone nebănuite ale imaginaţiei tale, pornind de la lucruri înconjurătoare. Practica artistică îţi exersează capacitatea de a găsi noi soluţii inedite pentru orice situaţie cu care te întâlneşti ulterior în viaţă. Din experienţa mea de artist vizual, încurajez acest tip de practică încă de la o vârstă fragedă, tocmai pentru a ţine deschisă zona exprimării libere, pe care mai târziu o poţi aşeza într-un context estetic.

Cu cine? Diana Vasilescu - artist vizual, a fost educatoare în cadrul grădiniţei Şcolii Gimnaziale Libere Waldorf şi a fost învăţătoare în cadrul aceleiaşi şcoli

Ședință de 30 de minute de PIAN cu Oana Răileanu - OPȚIONAL - 40 RON / ȘEDINȚĂ

Arta dezvoltă aptitudinile și caracterul copiilor, de aceea este necesar ca fiecare dintre noi să le oferim acestora posibilitatea de a-și descoperi calitățile. Pianul dezvoltă în primul rând memoria, atenția distributivă a copiilor și emotivitatea. Cursul de pian propus este unul aplicat, adresându-i-se direct elevului și plăcerii lui de a cânta. În cadrul acestor cursuri copilul va învăța să cânte la pian fără a fi presat sau agasat, el va descoperi arta de a cânta la acest instrument într-un timp scurt și va ajunge să exceleze în interpretare fără a simți oboseală sau stres. Copiii vor putea participa în cadrul unor concursuri de pian, moment în care vor avea posibilitatea de a simți emoția și plăcerea de a fi pe scenă și de a utiliza intrumente de mare valoare.

Programarea ședinței va fi discutată ulterior cu dna profesor.

Atelier Muzical – Povestea Muzicală, miercuri de la 15.00 - OPȚIONAL - GRATUIT

Acest atelier le aduce copiilor lumea sunetelor și a instrumentelor muzicale inedite, prin intermediul poveștilor și jocurilor muzicale. Cele 4 povești cu tematici legate de anotimpuri și sărbători vor fi cadrul în care copiii pot experimenta în mod sensibil lucrul cu instrumente din materiale naturale. Vor fi puse în joc tobe africane, toba de apă, tobița din bambus, lira pentatonică, clopoței, rainmaker din Peru, xilofonul din bambus, boluri tibetane, gongul chinezesc. Cântece din diferite țări vor aduce veselie și ne vor pune în mișcare, vom însoti personajele poveștii, aflând astfel despre locuri exotice și jocuri de copii din alte culturi. “Povestea Muzicală” este un concept al proiectului KlangHuette Dresden, cu o experiența de peste 20 de ani în gradinițe și scoli Waldorf din lume.
Fiecare “Poveste Muzicală” are o durată de aproximativ 8 săptămâni. Înscrierile se fac pentru minim o Poveste ( prezența la 8 ateliere ). Cele 4 povești sunt independente astfel încât după cele 8 întâlniri și alți copii se pot înscrie, în masura în care există locuri disponibile.

 

Atelier de muzică cu Diana Dumitrescu, luni de la 17.00 - OPȚIONAL - GRATUIT

La atelierul de muzică, copiii vor învăța să cânte împreună la flaut și cu vocea și să se acompanieze cu diferite instrumente. Vor pregăti spectacole, se vor juca cântând și formând o mică orchestră. Împreună vor deveni prietenii muzicii. În cadrul atelierului de muzică se va aborda un repertoriu divers de cântece pentru dezvoltarea auzului copiilor, ei fiind însoțiți spre a-și dezvolta treptat simtului ritmic, folosindu-se de o multitudine de instrumente, precum castanieta, maracas, xilofon, trianglu, clopoței, tamburină. În jocurile muzicale cu diferite tematici (animale, natura, familie, cunoașterea mediului, formarea deprinderilor de conduită), copiii se vor identifica cu anumite personaje precum albinuța, licuriciul, primăvara, fulgii de nea, floricelele, soarele, copăcelul etc., desprinzând fiecare o anumită învățătură, ce poate fi ghidată încet-încet în deprindere pentru viață.
Cu cine? Cu Diana Dumitrescu - Profesor de muzică și flaut, absolventă a Universității din Pitești, Facultatea de Pedagogie Muzicală; a activat ca profesor de educație muzicală și are o bogată activitate concertistică.